Revisión y aplicación del primer método para maximización del Bandwidth en el problema de sincronización de semáforos
Resumen
El presente trabajo muestra una revisión completa y exhaustiva del que a nuestro punto de vista es el primer y más influyente enfoque para sincronizar los tiempos de semáforos sobre una arteria en una red de transporte. Hemos organizado la información de los algoritmos propuestos en la publicación original de forma que su lectura y comprensión sea más fluida, no sin antes repasar los teoremas y lemas que justifican y validan el procedimiento. Mostramos además resultados computacionales aplicando el método sobre una avenida de la ciudad de Guayaquil-Ecuador.
Citas
John T. Morgan and John D. C. Little. Synchronizing traffic signals for maximal bandwidth. Operations Research, Vol. 12, No. 6, Special Transportation Science Issue (1964), pp. 896-912.
John D. C. Little. The synchronization of traffic signals by mixed-integer linear prograrnming. Operations Research, Vol. 14, No. 4 (1966), pp. 568-594.
N. H. Gartner, D. C. Little, H. Gabbay. Optimizaction of traffic signal settings by mixed-integer linear Programming; part 1: The network coordination problem; part 11: The network synchronization problem. Transportation Science 9, (1975), pp. 321-363.
D. C. Little, M. D. Kelson, N.H. Gartner, MaxBand: A versatile program for set- ting signal on arteries and triangular networks. Transportation Research Record (1980), 795, 40.
G. wu··nsch. Coordination of traffic signals in networks. Technische UniversitA Berlin. PhD thesis (2008).
T. Kavitha, C. Liebchen, K. Mehlhom, D. Michail, R. Rizzi, T. Ueckerdt, K. Zweig. Cycle bases in graphs: Characterization, algorithms, complexity and applications. Computer Science Review, Vol. 3, Issue 4 (2009), pp. 199-243.
Christian Liebchen and Romeo Rizzi. Classes of cycle bases. Discrete Applied Mathematics. Elsevier. (2006).
Cohen S.L. Concurrent use of MAXBAND and TRANSYT signa! timing programs for Arterial Signa! Optimization. Transportation Research Record, Vol. 906, pp. 81-84, (1983).
INEC. Instituto Nacional de Estadísticas y Censos. http://www.ecuadorencifras.gob.ec/cen so-de-poblacion-y- vivienda/. Censo de Población 2010. Ultimo acceso: Abril 2015.
Gartner, N. H. and Stamatiadis, C. Progression optmización feauturing arterial and route-based priority signa! networks Intelligent Transportation System, Copy- right Taylor and Francis Inc. (2004).
Essam H. Almasri. Signal coordination for saving energy and reducing congestion using TRANSYT-7F Model and Its Application in Gaza City Natural Resources, (2014).
Noticias de Ecuador. Límites de velocidad en Guayaquil. http://ecuadorecuatoriano.b logspot.co.u k/2012/08/limites-de-velocidad-en guayaqui l.htrnl. Ultimo acceso: Abril 2015.
John D. C. Little. The synchronization of traffic signals by mixed-integer linear prograrnming. Operations Research, Vol. 14, No. 4 (1966), pp. 568-594.
N. H. Gartner, D. C. Little, H. Gabbay. Optimizaction of traffic signal settings by mixed-integer linear Programming; part 1: The network coordination problem; part 11: The network synchronization problem. Transportation Science 9, (1975), pp. 321-363.
D. C. Little, M. D. Kelson, N.H. Gartner, MaxBand: A versatile program for set- ting signal on arteries and triangular networks. Transportation Research Record (1980), 795, 40.
G. wu··nsch. Coordination of traffic signals in networks. Technische UniversitA Berlin. PhD thesis (2008).
T. Kavitha, C. Liebchen, K. Mehlhom, D. Michail, R. Rizzi, T. Ueckerdt, K. Zweig. Cycle bases in graphs: Characterization, algorithms, complexity and applications. Computer Science Review, Vol. 3, Issue 4 (2009), pp. 199-243.
Christian Liebchen and Romeo Rizzi. Classes of cycle bases. Discrete Applied Mathematics. Elsevier. (2006).
Cohen S.L. Concurrent use of MAXBAND and TRANSYT signa! timing programs for Arterial Signa! Optimization. Transportation Research Record, Vol. 906, pp. 81-84, (1983).
INEC. Instituto Nacional de Estadísticas y Censos. http://www.ecuadorencifras.gob.ec/cen so-de-poblacion-y- vivienda/. Censo de Población 2010. Ultimo acceso: Abril 2015.
Gartner, N. H. and Stamatiadis, C. Progression optmización feauturing arterial and route-based priority signa! networks Intelligent Transportation System, Copy- right Taylor and Francis Inc. (2004).
Essam H. Almasri. Signal coordination for saving energy and reducing congestion using TRANSYT-7F Model and Its Application in Gaza City Natural Resources, (2014).
Noticias de Ecuador. Límites de velocidad en Guayaquil. http://ecuadorecuatoriano.b logspot.co.u k/2012/08/limites-de-velocidad-en guayaqui l.htrnl. Ultimo acceso: Abril 2015.